Om te slagen op Facebook, moet u een sterke aanwezigheid op het merk ontwikkelen. Mensen gebruiken Facebook als zoekmachine. Ze zijn actief op zoek naar diensten, producten en bedrijven. Dat betekent dat uw aanwezigheid op het sociale netwerk cruciaal is om potentiële klanten aan te trekken. Om een hoog organisch bereik te krijgen, moet je een groot aantal fans en volgers hebben. Anders kunnen prospects per ongeluk uw berichten tegenkomen. Bovendien zal een inactieve pagina consumenten uitschakelen, omdat ze geen huidige promoties kunnen zien of waarom ze bij u moeten kopen.
Als uw doel is om meer betalende klanten aan te trekken, is het belangrijkste dat u kunt doen om inhoud van kwaliteit te posten. Generieke inhoud bereikt uw doelgroep niet en zal waarschijnlijk geen verkoop genereren. Het hebben van 50 likes, maar vijf verkopen is beter dan 2000 likes krijgen, maar geen verkopen. Focus op het betrekken van inhoud die verbindt met uw doelgroep en promoot uw producten of diensten. Met andere woorden, uw bedrijfspagina moet altijd actief zijn.
Het mooie van Facebook is dat u zich op uw klanten kunt richten. Facebook 2,8 miljard gebruikers maken het gemakkelijk om een lokaal publiek te bereiken. In feite bezoekt tweederde van hen de Facebook-pagina’s van lokale bedrijven minstens eenmaal per week. Met dit in gedachten is het geen wonder dat mensen actief op zoek zijn naar bedrijven op Facebook. U zult nooit te laat zijn voor een bedrijf om te profiteren van Facebooks krachtig platform.
Als u geen enorm budget hebt voor een betaalde advertentiecampagne, kunt u ervoor kiezen om een bericht te promoten. Promoties zullen meer bezoekers naar uw website trekken. U kunt bijvoorbeeld speciale kortingen of aanbiedingen aanbieden aan mensen die uw pagina leuk vinden. U wilt iets van waarde bieden en proberen het onder uw vrienden te delen. U kunt ook Facebook -wedstrijden of weggeefacties gebruiken om organisch verkeer te genereren. Natuurlijk moet u bepaalde regels en richtlijnen volgen voor deze wedstrijden en weggeefacties.
Reclame is een andere goede manier om uw bedrijf te promoten op Facebook. U kunt betalen voor advertenties op Facebook en zich richten op specifieke demografie. U kunt een budget instellen en mensen richten op basis van hun interesses en voorkeuren. Nadat u uw doelgroep hebt geïdentificeerd, kunt u uw advertentie aanpassen om hen aan te spreken. U kunt zelfs een video over uzelf maken, zodat uw volgers kunnen zien wat voor soort bedrijf u uitvoert. Je hebt een grotere kans om je doel te bereiken als je je publiek kent.



